ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Sulęcinie
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Rejestr zmian

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Deklaracja dostępności

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2020-09-23 15:04:53 przez Rafał Fortuniak

Akapit nr - brak tytułu

Deklaracja dostepności
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Sulęcinie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Powiatu Sulęcińskiego.
Nazwa strony www:      Biuletyn Informacji Publicznej PCPR w Sulęcinie
Adres strony www:        https://bip.wrota.lubuskie.pl/pcprsulecin/
Data publikacji strony internetowej:                     2012-06-12
Data ostatniej aktualizacji strony internetowej:     2019-12-20

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
 
Niespełnione wymagania:         
część plików w formacie PDF zamieszczone na stronie nie są dostępne cyfrowo (są to skany dokumentów), opublikowane zdjęcia nie posiadają opisu alternatywnego.
 
Wyłączenia:
treści będące w posiadaniu podmiotu publicznego, które nie zostały przez niego lub na jego rzecz wytworzone albo przez niego nabyte.
 
Treści niedostępne:
Treści wymienione poniżej są niedostępne z następujących powodów:
  • Strona  zawiera dokumenty PDF, które nie są w pełni dostępne cyfrowo lub są to skany dokumentów.
  • Na chwilę obecną trwa realizacja zamiany dokumentów skanowanych na dokumenty PDF generowane w systemie. 
 
Niniejsze oświadczenie sporządzono dnia 22.09.2020r.
 
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Oświadczenie zostało ostatnio poddane przeglądowi w dniu 22.09.2020r.
 
Informacje zwrotne i dane kontaktowe:
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Joanna Różańska, . Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 95 755 07 53, wew.8. Adres Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Sulęcinie: ul. Daszyńskiego 49, 69-200 Sulęcin.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej
lub jakiegoś jej elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie może złożyć skargę w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej lub elementu strony internetowej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich (link do strony internetowej Rzecznika Praw Obywatelskich https://www.rpo.gov.pl )
 
Postępowanie odwoławcze:
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności
lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie może złożyć skargę
w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej lub jej elementu. Do skarg rozpatrywanych w postępowaniach w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej stosuje się przepisy działu VIII ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. – Kodeks postępowania administracyjnego.
Dane kontaktowe właściwego organu odpowiedzialnego za postępowanie odwoławcze:
Zarząd Powiatu Sulęcińskiego, ul. Lipowa 18A, 69-200 Sulęcin
E-mail:
Telefon: 95 755 5243
 
Skróty klawiaturowe:
Strona internetowa nie zawiera wbudowanych, dedykowanych skrótów klawiszowych. Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
 
Dostępność architektoniczna:
Siedziba Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Sulęcinie: 69-200 Sulęcin, ul. Daszyńskiego 49.
Budynek wyposażony jest w jedno wejście, zlokalizowane na parterze budynku. Wejście do budynku ograniczone jest schodami (cztery stopnie), z tym że obok schodów poprowadzony został podjazd dla osób niepełnosprawnych. Z tyłu budynku oraz od strony frontowej (przy ulicy) zlokalizowane są parkingi, z których korzystać mogą interesanci Centrum.  Parking od tylnej strony budynku posiada próg architektoniczny, utrudniający swobodny przejazd wózka inwalidzkiego. Od strony frontowej budynku brak jest progu utrudniającego wjazd wózka inwalidzkiego z chodnika na teren jednostki. Budynek nie został wyposażony w system naprowadzający dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące. Na frontowej stronie budynku (od strony drogi) umieszczona jest tablica z nazwą jednostki: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Sulęcinie, której treść wykonana jest w druku, nieprzygotowanym dla osób słabowidzących. Budynek jest dwukondygnacyjny. Budynek nie jest wyposażony w windę. W budynku nie ma urządzeń dla osób niewidzących lub słabowidzących oraz niesłyszących lub słabosłyszących, tzw. pasów asystujących i pasów przewodników. 
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a, ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych  i słabowidzących. Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W budynku wyznaczone są drogi ewakuacyjne. W budynku brak jest toalety dostosowanej dla osób niepełnosprawnych.
Na parterze pracują osoby zajmujące się:
- przyznawaniem dofinansowań ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych dla osób z orzeczoną niepełnosprawnością,
- Koordynatorzy Rodzinnej Pieczy Zastępczej,
-  pracownik obsługujący Ośrodek Interwencji Kryzysowej,
- psycholog obsługujący rodziny zastępcze.
Na I piętrze pracują osoby:
- Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie,
- Główny Księgowy,
oraz osoby zajmujące się:
- wypłacaniem dodatków i świadczeń dla pieczy zastępczej i instytucjonalnej,
- obsługą Domu Pomocy Społecznej,
-obsługą rodzin zastępczych i osobami umieszczonymi w Mieszkaniach Chronionych.
 
Uwaga: Istnieje możliwość umówienia spotkania z interesantem na parterze budynku celem załatwienia sprawy i obsługi w dogodny dla niego sposób. Kontakt pod numerem telefonu: 95 7550753, wew. 3 lub 4.
 
Informacja o dostępności tłumacza języka migowego za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej wraz z informacją o metodach umożliwiających skorzystanie z tej funkcji albo informację o jej braku:
Osoby posługujące się językiem migowym chcące umówić się na spotkanie z pracownikiem urzędu, proszone są o przesłanie swojego zgłoszenia na  adres poczty elektronicznej: . Zgłoszenie powinno zawierać informacje o preferowanej metodzie komunikacji (PJM, SJM, SKOGN) oraz krótki opis sprawy, której spotkanie będzie dotyczyło. Powyższe zgłoszenie należy przesłać na minimum 3 dni robocze przed planowaną datą wizyty w urzędzie.
Można również skorzystać z pomocy osoby, która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę zainteresowaną, w celu ułatwienia porozumienia z nią i udzielenia jej pomocy w załatwieniu spraw.
« powrót do poprzedniej strony